PELLE M

Jaaa, hallå. Nu är jag lite gladare men sjukt trött! sitter och kikar på lite recept och guud vad mycke gottigottgott det finns :) recept.nu är jättebra om man tex letar nya middagsideér eller en efterrätt, som jag precis gjorde.

Denna goda hallonmousse hade jag tänkt ge mig på ikväll.


Visst ser den riktigt god och fräsch ut?

4 portioner.
1 liter hallon, färska eller frysta.
3 gelatinblad.
1-2 dl strösocker.
5 dl vispgrädde.

Do like this!
1. Koka upp hallonen så de blir varma.
2. Lägg gelatinladen i kallt vatten i 5 minuter.
3. Ha sedan i gelatinbladen i hallonen ochlåt de smälta.
4. Låt hallonsmeten svalna.
5.Vispa grädde.
6. Sätt ner hallonsmeten i grädden, lite åt gången & rör om försiktigt.
7. Häll upp i serveringsglas och låt stå i kylen 2-3 timmar.
8. Garnera med färska hallon och ett blad av något slag.

Och bakom detta står Per Morberg, alt han gör ser SÅ gott ut tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0