Cake

Ja, så fick det bli. Baksuget ledde till en tårta. Men jag kan inte göra klart tårtan idag, utan jag har förberett lite grejer som ska stå över natten. Så imorgon kommer bilder och resumé hur det har gått. Det är nämligen första gången som jag ger mig på denna sort av tårta. Jag trodde först att man bara kunde täcka tårtor med grädde eller marsipan, men där hade jag fel. Det finns en hel djungel av olika metoder! Idag har jag testat göra något som heter sugarpaste som är en form av marsipan som man täcker tårtan med men det blir inte lika "svettig" som jag tycker att köpta marsipaner ofta ger intryck av att vara. Så jag hoppas verkligen det blir nåt av detta så jag kan göra fler tårtor och bakverk.. Så kul med nya ideér!

Pernilla & Eson var precis här på en kaffetår, så vi har surrat lite och pratat om helgen. Men nu drog dom iväg på bio, dom skulle se Jägarna 2. Jag skulle så mycket vilja se Harry Potter 7 del 2 på bio, jag veeeeet, jag har inte sett den än. Men jag vill inte se den hemma egentligen, för jag har sett alla andra filmer på bio så då skulle det kännas fel. Och dom filmerna ÄR bäst på bio. Så är det bara!

Nu känns min hals verkligen bättre, men då jag tänker på det kommer klumpen tillbaka. Jag kanske bara inbillar mig? iallafall så har jag bestämt mig för att bli helt frisk innan jag sätter igång med träningen på allvar igen. Bättre att vänta en dag för mycket än en dag för lite så man är "småsjuk" hela tiden..


Sugarpaste! som ska få stå i skafferiet över natten för att stå till sig/stelna.

Kommentarer
Postat av: dessi

säg till när du bakat klart så kommer jag över och fikar ;)

2011-09-06 @ 19:44:02
URL: http://dessib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0