Torsdag & tårtan är klar

God morgon bloggers. Idag vaknade jag av solens strålar som lyste upp mitt sovrum, härligt med lite sol men det är som ändå grå himmel. Nåja! Idag väntar en promenad med Dessi, lite ärenden på byn och lunch med Ida & Dessi. Klockan 16.15 börjar jag jobba så då vet jag var jag ska göra ikväll :)

På tal om något helt annat....Herregud vad många tankar som snurrar i mitt lilla huvud just nu, det är så mycket som man vill göra. Ska jag? ska jag inte? ja det är frågan. Något måste jag då göra för snart blir jag galen av att alla dagar ser likadana ut i mitt liv. Skittråkigt! tiden får väl visa...

Förresten, ni kanske vill se tårtan? :)

under progress..


På med sugarpaste.


Börjat dekorera. (man ska inte skylla ifrån sig men storlek-och formskillnaden på kulorna kan ha att göra med att en 6 årig pojke var med och rullade) hehe!


Klar! inte illa va? med tanke på att det är första gången?;)


Robban & Rasmus hugger in på första tårtbiten. (synd med robban fetprilla!:)


Sådär, då har jag gjort min första tårta med Sugarpaste-täcke. Det gick bra men det var ganska kletigt att jobba med till och från. I min tårta hade jag ferraribilarfluff & hallonmousse som jag gjort själv. Alla som smakat tyckte den var god men jag är inte riktigt nöjd, jag måste fila lite mer på hur jag ska smaksätta min Sugarpaste :) Det är riktigt kul att baka tycker jag! Men JOBBIGT då man inte har någon diskmaskin, det blir ju några skålar och skedar man ska diska efteråt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0