SO I was thinking

Jag sitter här och kikar omkring i detta hem. Det finns som inget hjärta och själ i det hela. Jag behöver nåt, kanske en vägg med böcker? jag tror dock det förslaget kan bli svårt att få igenom, då måste säkert Jesper ha nåt i utbyte för det. Typ en stor, ful och brun bar och stolar med dodgemärken...vet defenitivt inte om det är värt det? hehe. Jag  får nog vara utan själ i hemmet ett tag till, eller inte......jag prioriterar mitt hem väldigt högt och är väldigt noga med att jag ska trivas där jag bor. Hemmet är en kärna och där ska finnas trygghet och saker som gör en glad och får en att må bra. Har ni några tips som gör att man upplever ett rum varmare?

I min förra lägenhet kände jag mig aldrig riktigt nöjd, eller trygg heller för den delen.. Det kändes inte som mitt hem, det var som bara ett ställe som jag hängde på med mina saker i. Dumt!

Tänk att man är så olika, vissa kan hänga upp planscher och dylikt på ex. bilmärken i hela hemmet och tycka att det är hur härligt som helst. Själv skulle jag helt ärligt må dåligt om jag var tvungen se en stor, svart affisch med nån jävla bil på eller nåt varje dag. Nej, annars är det då man kommer hem och ser en färsk blombukett stå och sprida energi på köksbordet! :) ibland kan det lilla göra så mycket. Men det är ju tur att vi är så himla olika, tänk vad tråkigt man hade haft annars....

Men en sak har jag kommit på med mig själv. Svarta & mörka färger ger mig ingenting = dåligt, vad gäller inreding iallafall. Ljusa, fräsha och pastelliga färger kan få mig på hur bra humör som helst! Ser jag en tavla med rätt färger måste jag bara ha den. MEN dödshjorten på Möbelhuset är kolsvart med jävligt ledsen blick och jag känner en viss kärlek till den på nåt konstigt sätt.  Jag har absolut ingen aning om hur eller varför? but thats the truth! jag kanske bara tycker synd om den stackarn som bara hänger där och aldrig blir köpt? lilla dödshjorten....


Kommentarer
Postat av: MammaEllen

haha jag dör, jag lo´var att göra inbrott och elda stolarna om dom kommer in i ditt hem:)

2012-04-12 @ 12:40:51
URL: http://mammaaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0