Jul jul strålande jul

Åh, julen. Jag började helt plötsligt börja längta efter December. Snö, julpynta, mysíga kvällar med julfilmer och levande ljus. Men jag vet, att när väl December kommer så kommer jag ha en inre stress hela månaden igenom. Jag kommer inte hitta rätta pyntet, kommer inte veta vad jag ska köpa till hälften av alla jag köper julklappar till och sen är det kallt och man önskar att sommarn kommer tillbaka dagen efter nyårsafton. Tänk er, julafton utomlands. Det har jag alltid dumförklarat och tyckt att Julen är en tradition som man ska fira hemma med nära och kära, punkt! ibland är man så svensk och tråkig. Just nu känner jag att jag mer än gärna hade åkt iväg över jul och nyår. Då hade man kanske inte känt samma stress. Och vilket roligt minne det hade vart, jag kommer ju liksom hinna fira 50 jular till hemma med nära och kära. Nu menar jag inte att jag vill åka själv, med med någon eller några man tycker om och har roligt med.. Well, we´ll see we´ll see! Men nu tror jag att det är bäst att NJUTA av sommaren, för jag kommer nog hinna bli less vintern, om och ooom igen ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0