Torka aldrig tårar utan handskar

Har ni inte sett miniserien "torka aldrig tårar utan handskar" av Jonas Gardell, så snälla gör det! I 3 timmar får man känna väldigt mycket och olika. Det är en stark kärlek som lyser igenom hela serien som är väldigt fin och som man blir glad av, men samtidigt blev jag arg och ledsen över hur oaccepterad homosexualiteten var för bara 30 år sedan på Stockholms gator... Det var även jobbigt att se hur den hemska sjukdomen AIDS tog många unga liv.

Min favoritkaraktär i serien är Paul, han är precis en sån kompis som jag alltid velat ha :) undra när dagen kommer då jag får mig min gay-homie jag alltid önskat mig!? Jag kanske måste flytta då? Fast vem vet, jag kanske redan har en utan att denne vet om det ;)

Skynda att se serien på Svt play, tror bara den ligger ute ett par dagar till :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vet du något som är ännu bättre? :p Serien är gjord från hans böcker, tre delar precis samma som tvserien fast mycket mer. En hel bok för varje avsnitt!! :)

2012-10-30 @ 23:40:41
URL: http://annaengstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0